مدیریت بازرگانی چیست؟
مدیریت بازرگانی، بعد از مدیر کل، یکی از مهم ترین مدیران یک شرکت محسوب میشود. در واقع یک مدیر بازرگانی تمام مسئولیتهای مربوط به خرید، فروش، ارزیابی تامین کنندگان، پیگیری قرار دادها و رسیدگی به امور مشتریان یک مجموعه رو انجام میدهد.
اما علاوه بر همهی این کارها، یک مدیر بازرگانی، برنامههای تبلیغاتی یک مجموعه را هم بر عهده دارد. چون که تنها کسی که میتواند یک تصویر خوب و یک شمای تجاری از مجموعه بسازد و به مشتریان ارائه بدهد مدیر بازرگانی هست.
و در کنار برنامههای تبلیغاتی، برنامه ریزی استراتژیک، طرح تجاری شرکت، ارتباط با مشتریان خاص، مدیریت ارتباطات بین المللی وانجام مذاکرات تجاری هم بر عهده این رشته در یک مجموعه می باشد. “
با این اوصاف میشود گفت که مدیر بازرگانی، یک آچار فرانسه در یک مجموعه محسوب میشود که حضورش میتواند سرنوشت یک برند را عوض کند و کاری کند که یک کسب و کار، یک شبه راه صد ساله را طی کند و خب این نیاز به یک تخصص بسیار بالاست و ایجاب میکند که مدیر بازرگانی به وظایف خودش آگاه باشد.